Portrætmaleri workshopEksperimenterne portrætmaleri for allelør11maj(maj 11)10:00søn12(maj 12)15:0010:00 - 15:00 (12)

Arrangementsdetaljer

Bliv inspireret af J. F. Willumsens dristige farvevalg!

Workshop på Willumsens Museum med Xenia Michaelsen, finalist i DR1 programmet Danmarks Bedste Portrætmaler 2018.

Bliv sikker i portrætteknikker og gør dig fri af teknikken på den rigtige måde.

Første dag øver vi forskelige portrætteknikker med fokus på proportioner, portrætternes rumlighed og perspektiv. Vi vil kigge efter hvordan J.F. Willumsen og Martin Bigum beherskede deres portrætmalerier.

På dag to vil vi prøve at fange den særlige stemning, farvesætning og bevægelse i vores portræt.

Alle er velkomne, både begyndere og øvede. Xenia er en erfaren underviser, som har et godt blik for, hvad der kan bringe dig videre.

Museet tilbyder pensler, akrylmaling og papir. Ellers medbringer du selv de materialer som du gerne vil arbejde med. Der er tid til individuel vejledning.

Mulighed for at købe frokost og drikkevarer i museets café.

Billetter

Tilmeld dig portrætmaleri-workshop