Roserne regner ned over udstillingen “Iscenesat natur og liv. Ernst Ludwig Kirchner og Jens Ferdinand Willumsen – de sene værker”

I Kristeligt Dagblad den 6. november skriver anmelder Henrik Wivel blandt andet: “Sammenstillingen på museet i Frederikssund med den tyske ekspressionist Ernst Ludwig Kirchner og J.F. Willumsen er virkelig øjenåbnende og givende”

Politikens anmelder Peter Michael Hornung har tildelt “Iscenesat natur og liv” hele fem flotte <3<3<3<3<3 i avisen den 20. oktober.

Anmelderen Bente Scavenius skriver under overskriften “Hot ekspressionisme” i Børsen:
“… nu mødes de to malere i ånden på Willumsens Museum. Og det er der blevet et temperamentsfuldt møde ud af med en række værker, der i deres ekspressive malemåde udtrykker iøjnefaldende fællestræk”

Weekendavisens Erik Steffensen var først ude med anmeldelsen og skrev følgende:
“Farveorgier og eminente tegninger stråler om kap med fotografiernes favntag med virkelighedens orgier og bjergluftens betagende skyformationer. Det trækker op til uvejr inde i sjælen, men man beroliges af kunstnerskabernes følsomme sarthed. Det er Mesterligt”