J.F. Willumsen: En karikaturtegner

Lørdag d. 7. september kan du være med til at fejre Willumsens 156 års fødselsdag. Hele museet kommer til at summe af aktiviteter for både børn og voksne.

10-17:
Åbent i udstillingerne ”Willumsens verden” og ”Tiden møder tiden. J.F. Willumsens og Jørgen Haugen Sørensen”.

10-17:
Skulpturværksted. Skab din egen skulptur i voks. For både børn og voksne.

11-14:
Kreativ workshop for børn. Vi skaber relieffer i ler og gips v
ed billedkunstner Mille Søndergaard.

11-11.30:
Omvisning. Introduktion til Willumsens verden ved museumsinspektør Anne Gregersen.

11.30-13.30:
Sensommerjazz ved Anders Malta trio i museets café og smagsprøver på museets nye tapaskoncept.

13.30:
Omvisning ved museumsforvalter Rune Bo Jonassen. Få et anderledes indblik i museets arkitektur og arbejdet med udstillingerne fra ham, der står med hænderne placeret i værkstøjskassen til daglig. Hør bl.a. Rune fortælle om, hvordan det foregår, når et kunstværk rejser til den anden side af jorden for at blive udstillet.

14.30
Omvisning. Introduktion til Willumsen som keramiker ved kunstformidler Gustav Ravn Berg.

15-16:
Champagneplakat og champagnesmagning. Hør museumsdirektør Lisbeth Lund fortælle om Willumsens champagneplakat for et fint fransk champagnefirma og smag selv på den berusende drik, når Falkensten Vin lader propperne springe og byder på champagnesmagning.

Kaffe, the, saft og is i museets café til de første 200 gæster.

Sponsoreret af Hansens Flødeis og Proventus Grafisk

Dato & tid: 7.- og 8. september kl. 10.00 – 17.00